De langsigtede virkningen af den overordnede målsætning
Husets leveregler, lærerplaner, pædagogik og holdninger, de voksne som gode rollemodeller, de daglige aktiviteter og de forskellige projekter i mindre børnegrupper indeholder et højt fagligt aspekt der styrker, støtter, stimulerer og udvikler børenes grundlæggende udviklingsområder og indlæringspotentialer.
Vi arbejde i dagligdagen med børns sanser, kropsbevidsthed, leg og bevægelse, kultur, natur, rumorientering, omverdens forståelse, struktur i tid og rum, tolerance, følelsesmæssig og social udvikling og relationer barn - barn og barn - voksen.
-
Sprog og begreber, rytme og musikalitet, fantasi og forestillingsevne, problemløsning og kreativitet.
-
Barnet får redskaber igennem forskellige aktiviteter, og ved samvær og i forskellige relationer.
-
Børnene har voksne de kan spejle sig i – de voksne er gode eksempler i hverdagen.
-
Vi tror på – fordi vi har set det, at husets pædagogiske praksis og dagligdag oftest resulterer i sunde og glade børn, med god selvværdsfølelse og selvtillid.
Mange aktiviteter foregår udendørs. Vi udvider vores pladsforhold, og bruger derfor ”ude” dvs. skoven - stranden og vores have som ekstra rum, ikke mindst fordi det er naturligt i forhold til de forskellige aktiviteter, men også fordi det både er sundt og sjovt at være ude. For nogle børn er det helt nødvendigt i deres hverdag, at kunne udfolde sig ude på et langt større areal end børnehusets faciliteter kan tilbyde.