Den daglige kontakt mellem forældre og personale er meget vigtig. Personalet bestræber sig på at fortælle om barnets dag og oplevelser, så meget som tid og mulighed tillader, når barnet hentes. Til tider vil nogle forældre måske opfatte personalet lidt fortravlet. Måske er vi midt i noget – trøster et barn, taler i telefon med en forælder, på vej til toilettet for at hjælpe et barn osv. Hvis vi virker lidt afvisende, er det fordi, vi er midt i noget andet, der også er meget vigtigt.
Er det muligt, så vent et øjeblik, til vi har tid, eller ring snarest og få talt om tingene. Lad os aftale et tidspunkt, hvor vi kan sidde sammen og tale i fred og ro.
Husk, at børn er utroligt hurtige til at opfatte en eventuel dårlig stemning, og forsøg derfor at finde et tidspunkt, hvor hverken dit barn eller andre børn kan føle ubehag ved at lytte til de voksnes samtale.
Måske er barnet træt eller ked af det om morgenen. Fortæl personalet om det, så vi kan støtte barnet. Ring gerne til os i løbet af dagen og hør, hvordan det går.